Menu
Oaza ljepote

Mr. ph. Alisa Kazić: SPOJ FARMACIJE I KOZMETOLOGIJE ZA ŠTO KVALITETNIJE REZULTATE

Magistra farmacije Alisa Kazić (39), uspješna bh. poduzetnica rodom iz Gračanice, po završetku studija najprije je radila u apoteci, a onda se vizija njenog profesionalnog života promijenila i krenula nešto drugačijim smjerom. Alisa zna mnogo toga o farmaciji, kozmetologiji, estetici, o čemu je, između ostalog, razgovarala sa Majom Ručević, saradnicom DEPO portala.

Kako je sve počelo?

– Volim svoju struku, ali sam nakon deset godina rada u apoteci shvatila da mnogi farmaceuti u BiH nisu dovoljno cijenjeni, a ni plaćeni za količinu i vrstu posla koji rade. Željela sam raditi “nešto svoje”, usavršavati se i dalje. Najprije sam u Beogradu završila edukaciju za medicinske hemijske pilinge, mezoterapiju i microneedling i shvatila da sam se u sve to “zaljubila”. Krenula sam pohađati i druge edukacijske tečajeve, sviđao mi se taj svijet bez pritiska, opuštenost i ležernost u kojoj istovremeno mogu iskazati svoju stručnost i kreativnost. Na kraju sam osjetila potrebu i za stručnim znanjem iz oblasti ekonomskih nauka, te sam upisala i završila master studije za menadžment u zdravstvu. Krajem januara 2020. otvorila sam vlastiti studio, Elis Esthetic Studio u Mis Irbinoj ulici u Sarajevu, radila još mjesec dana, a onda morala zatvoriti zbog pandemije. Bio je to težak početak! Bila sam nepoznata, niko nije čuo za mene… Ljude je bilo strah virusa, nije im bilo ni na kraj pameti da dolaze na tretmane, no kako se život polako vraćao u normalu i prvi klijenti su počeli dolaziti. U salonu sam nudila usluge klasičnih tretmana lica, microneedling, mezoterapiju, radiolifting, i tretmane tijela, kriolipolizu… Otprilike godinu i po, uz nabavku potrebnih aparata, provela sam na brojnim edukacijama kako bih klijentima pružila stručnu uslugu. Privlačili su me tretmani lica i microneedling te sam se najviše isprofilisala u smjeru njege kože. Mnogo su mi pomogli prijatelji i poznanici, ljudi su bili zadovoljni i preporučivali me, a tu su i društvene mreže i marketing. Nakon početnog uhodavanja, shvatila sam da su neki tretmani manje traženi te ne radim više s kosom i trepavicama. Klijentice su pokazale da više trebaju tretmane lica i tijela, poput topljenja masnoća, brisanja ožiljaka i njege. Trebalo je i meni da pronađem nit kojom ćemo biti zadovoljni i klijenti i ja.

Kakav je doprinos sadašnjem poslu i kvaliteti usluge dala farmaceutska struka?

– Ponajviše u načinu razmišljanja, a budući da sam veliki perfekcionista i moram precizno znati šta radim na licu i tijelu, vrlo često tretmane najprije isprobam na sebi. Recimo, trenutno vrlo popularan tretman skin boostera isprobala sam također prvo na sebi i doista sam zadovoljna, koža se regeneriše i hidrira duboko iznutra. Nikada nisam napustila farmaciju i koristim se znanjem i u ovom poslu, no da bih to mogla, bilo je potrebno još mnogo učenja pored formalnog obrazovanja.

Osnovali ste Udruženje Alysa Aesthetic Association. Otkud ta ideja i šta je sve bilo potrebno za taj korak? 

–  Udruženje Alysa Aesthetic Association osnovala sam nedavno, u želji da okupim profesionalce koji raspolažu završenom kvalitetnom obukom u ovoj oblasti, a imaju istu viziju koja se bazira na profesionalizaciji struke. Ne možeš u jednom danu naučiti raditi, primjerice, neki tretman lica, a već sutra educirati. Potrebni su i vrijeme i trud. Ciljevi udruženja temelje se na zalaganju i zaštiti struke kozmetičara, kozmetologa i estetičara. Kad održavam edukaciju, prisutno je i do deset modela na kojima učimo kako tretirati sva stanja i tipove kože, tijela, kose. Potrudim se da osobe koje dođu imaju uvid u sve potrebno, da obuku popratim bilješkama, reprezentacijom i dodatnim konzultacijama o bilo kojoj sferi posla. Bitno je da se ljudi mogu osloniti na svog mentora i u suradnji s njim učiti i  napredovati. Suradnja i podrška poslije edukacije su veoma važne. Trenutno educiram o mezoterapiji, microneedlingu, hemijskim pilinzima, lipolizi, klasičnim tretmanima lica, aparaturnim tretmanima lica i tijela, nadogradnji noktiju, itd. Osim toga, imamo i radionice iz digitalnog marketinga za biznise koji nemaju društvene mreže ili su tek počeli. Kada sam poželjela da educiram druge, nisam htjela da to bude samo zbog toga što sam stekla iskustvo, već sam htjela položiti i postati certifikovani trener/edukator u svojoj oblasti. S Institutom BCN BiH sarađujem od početka svog poslovanja i  postala sam njihov trener za FBiH. Položila sam sve potrebno i danas sam trener iz estetske dermatologije za microneedling, mezoterapiju, hemijske pilinge i lipolizu. Edukator sam, pored toga, i za tretman podizanja trepavica i laminaciju obrva. Volim da stojim iza svojih djela, mnogo je nestručnih pružatelja usluga, a i mnogo ljudi se lažno predstavlja te izdaje certifikate kojima se ne može utvrditi validnost. Kada sam kretala u ovo, raspitivala sam se šta mi garantuje validnost certifikata, tu je i ona pravna dimenzija. Volim preciznost i temeljitost, nastojim okupiti istomišljenike kako bismo status i kvalitet u našoj struci promijenili nabolje u svakom smislu.

Perfekcionizam u svakom smislu? 

– Pa to je ono farmaceutsko kod mene (smijeh)! Ne može ovako ili onako, mora pravilno ili nikako! Ali, što se posla tiče, nastojim spojiti i iskustvo kozmetičara i estetičara i farmaceuta i stvoriti svoj način rada, svoju priču. Uživam u tome, svaka klijentica ima personalizirani tretman, a ja kroz svaku nastojim biti bolja verzija sebe.

Do koje mjere se oslanjate na društvene mreže kao promidžbeni alat svojih usluga?

– Dosta je važan alat, preporuka od usta do usta je izuzetno korisna, ali sporija, a mreža je brza. Većinu i veliki raspon publike zaintrigiraš preko tih platformi. Važno je pravilno pisati objave, odabrati najbolje fotografije. Koristim Instagram i Facebook, prvi privlači takoreći avangardniju, mlađu publiku, a drugi ozbiljniju i konvencionalniju. Zavisi i od tretmana koje nudim. Na Instagramu sam primijetila da publiku više privlače nešto invazivniji i najnoviji tipovi tretmana, a na Facebooku već ustaljeni, klasični. Dva različita medija i različite ciljane grupe. Zato su radionice važne, neko ko se time nikada nije bavio nauči mnogo o animiranju publike. Ni ja ništa nisam znala u početku. Ni kako boostati oglas, ni ništa, ali onda sam se bacila na istraživanje i educirala se, a sada to nudim i drugima. Veoma su bitni i ljudi koji predstavljaju posao na društvenim mrežama, a to su najčešće influenseri. Upoznala sam, primjerice, Samru Menzilović, poznatu bh. influensericu, model i TV lice, i ostvarile smo sjajnu saradnju. Ali, nisu svi influenseri isti. Moram odabrati onog za koga znam da će kvalitetno predstaviti moj posao. Imamo radionice i o tome, kako izabrati influensera za svoj posao. Broj pratitelja na društvenoj mreži nije nužno mjera za kvalitet i uspješnost, već način na koji govori o proizvodu i usluzi. A najvažnije je da vjeruje u ono što predstavlja, ne zato jer je plaćen za to, već jer to osjeća. A to se vidi ako taj influenser koristi vaše usluge duže vrijeme i kaže vam da je zadovoljan i vraća se. Njegova publika to tada zaista prepoznaje.

Ko čini Vašu klijentelu?

– Uglavnom dame, muškarci rjeđe. Zajedno sa svojim saradnicama, pružam usluge i tinejdžerskoj populaciji, uglavnom zbog toga što su majke bile zadovoljne pa počele dovoditi i djecu, većinom radi problema kao što su akne, začepljene pore, miteseri i slične poteškoće s kožom. Uvijek im dam i upute kako se dalje ponašati  pri svakodnevnoj njezi kože. Općenito gledano, moj koncept rada podrazumijeva da osobe najprije dođu na konzultacije i po savjet. Slijedi analiza problema putem aparata za kožu i prijedlog. Moram znati i kakve su im životne navike, od kozmetičkih preparata, šminke, ishrane i sl. Ako su problemi ozbiljniji, uputim ih stručnim dermatolozima, mada je bilo slučajeva i kada klijentice od dermatologa dođu kod mene, jer nisu uspjele riješiti problem.

Potrebno je mnogo vremena za svu tu stručno-kreativnu simbiozu. Kako sve stižete uz privatni život, majka ste troje djece, supruga, kćerka… 

– Stvar organizacije, ali i podrške. Imam golemu podršku prvenstveno od roditelja i supruga, svekrve i svekra, prijatelja, saradnika. Bez toga ne bih uspjela. Na njih se oslanjam. Ranije sam se bojala da neću stići mnogo stvari, ali sada više ne. Smanjujem pritisak. Otkako sam to shvatila, imam više vremena za porodicu. Bitna stavka zbog koje sam i promijenila pravac u karijeri i zasnovala privatni biznis je upravo ta organizacija, lakše je kad sama sebi diktiram tempo i vrijeme, a nasreću, oni oko mene imaju razumijevanja za to i uvelike mi pomažu.

Danas iz medija i sa društvenih platformi naprosto “vrišti” neka vrsta nametnutog ideala ljepote. Iscrtajte obrve, podignite trepavice, nokti, koža… Svi želimo biti lijepi, ali koliko je taj ideal doista dostižan današnjoj ženi?

– Žena bi trebala biti njegovana, ali ne i opterećena time. Ne mora biti našminkana, a nije ni poželjno za kožu. Ima žena koje u tome uživaju, ali i onih koje to sebi nameću. To je individualno, ali ti “ideali” s društvenih mreža najopasniji su možda za mlade.

A što kažu klijentice, kakav učinak briga o sebi na ovaj način ima na stav žena o samima sebi? 

– Najvažniji faktor u ovom poslu je samopouzdanje, žene se dobro osjećaju, to je ono unutarnje zadovoljstvo zbog kojeg žena sija. Žene su pod velikim pritiskom, ovo im olakšava život. To ima pozitivan psihološki učinak, a kada dođu, trudim se da se osjećaju dobrodošlo i kao kod kuće.

Često u medijima posvećenim ženskoj ljepoti i zdravlju pročitamo rečenice poput – nemojte biti zapušteni, po čemu se prepoznaje “zapuštena” žena?

– Koncept uljepšavanja često je pogrešno protumačen. Ja svoje klijentice ne pokušavam da uljepšam, nastojim da ostanu iste, ali u boljem  izdanju. Ništa se na njima ne mijenja, ali se osvježe. Meni su sve žene divne, najvažnije je da vode račune o higijeni, ostalo je poželjna nadogradnja.

Imate li neki savjet za mlade i obrazovane žene u BiH koje žele postati uspješne poduzetnice?

– Ako žele nešto kvalitetno postići, moraju vrijedno raditi i imati razumijevanje okoline. Ali, prije svega, težak rad i edukacija. I ništa im ne bi trebalo biti ispod nivoa. Ili radiš ili ne radiš. Vrijedni ljudi uvijek uspijevaju. Svaki dan učite nešto novo, trendovi se mijenjaju, moraju zaista voljeti taj proces cjeloživotnog učenja. Tako postajete najbolja verzija sebe.