Menu
Beauty Bay

MATCHA MEDITATION

Luksuzni francuski brend Maison Margiela svjetski je poznat po nekonvencionalnim i originalnim kreacijama, a posebnu pažnju izazvala je kolekcija Replica predstavljena 1994. godine. Svaki komad odjeće imao je etiketu sa kratkom pričom o nastanku i materijalima od kojeg je napravljen. Kolekcija Replica od 2012. godine uključuje i parfeme. Nastali u saradnji sa najboljim svjetskim parfimerima, mirisi Replica kreirani su tako da prizovu uspomene na predivne, nezaboravne trenutke iz našeg života, pružajući nam priliku da ih ponovo doživimo.

Tako, naprimjer, Sailing Day u sjećanje priziva more, valove i aromatične note morskih biljaka; Beach Walk asocira na okean i topao sunčan dan; Jazz Club na atmosforu kluba i ispijanje koktela; Lazy Sunday Morning na romantična jutra; By the Fireplace na zimske večeri uz kamin i miris kolača, itd. Najnoviji dodatak kolekciji Replica je uniseks miris Matcha Meditation, koji miriše “na mirna jutra poslije šolje matcha čaja ili meditacije”. Gornje note su zeleni čaj, bergamot i mandarina, srednje jasmin, matcha čaj iz Paragvaja i cvijet narandže, a bazne bijela čokolada, mahovina i cedar. Na bočici je pamučna etiketa, poput onih na modnim komadima kolekcije Replica.

Psihologija mirisa

Aromakologija je nauka koja proučava odnos između određenih aroma i promjena koje izazivaju u našoj svijesti, dakle bavi se psihološkim uticajem mirisa na mozak. Ne treba je izjednačavati s aromaterapijom, jer se aromakologija fokusira na reakcije koje izazivaju različite arome, a aromaterapija holistički tretman liječenja za koje koristi esencijalna ulja i prirodne ekstrakte. Mirisi izazivaju i psihološke i fiziološke odgovore organizma, na sjećanja i emocije mogu uticati određeni mirisi. Svaka osoba ima svoj “spisak” s vezama između mirisa, sjećanja i osjećaja. Sheetal Desai, koja stoji iza luksuzne linije wiSDom Fragrances, kaže da mozak posjeduje mirisnu memoriju koja nastaje kada mozak registruje određeni miris nakon što ga pomirišemo, a kada ga naredni put pomirišemo, to nas može vratiti na prvobitni doživljaj. “Miris nas može podsjetiti na neku osobu, situaciju, trenutak ili raspoloženje, koji mogu biti dobri ili loši za nas… Miris beba spada među mirise koji kod većine izazivaju najviše zadovoljstva, kao i miris svježe ispečenih kolača jer može djelovati umirujuće. Mnogi vojnici su za vrijeme Drugog svjetskog rata imali uz sebe maramice namirisane parfemima svojih najmilijih, što im je pomagalo, smirivalo ih u teškim trenucima”, objašnjava Sheetal Desai.

Olfaktorna memorija je tako snažna da neki mirisi ili mirisne uspomene vrlo brzo i lako aktiviraju sjećanja, emocije i ponašanja povezana s pozitivnim iskustvima, a neki nas podsjećaju na neugodna iskustva i zbog nam smetaju. Mirisne uspomene nikada ne nestaju, a njihova snaga zavisi od toga koliko nam je važna situacija s kojom je miris povezan. Upravo zbog toga nije ni svejedno ni slučajno koji miris biramo, koji volimo, uz koji se osjećamo dobro, a koji ne podnosimo, koji izaziva neugodan osjećaj.

Mirisna sjećanja su najstarija, dublja i od samih emocija koje u nama izazivaju.