Menu
Beauty Bay

Njeno veličanstvo MASKARA

Maskara je sasvim sigurno jedan od kozmetičkih proizvoda koji ima svaka žena, bez obzira na godine, a vjerovatno je i među prvima koji se nađu u kozmetičkim torbicama tinejdžerki. Prodaja maskare i, generalno, šminke za oči, porasla je tokom pandemije, a razlog je jednostavan – ostatak lica nam je prekriven zaštitnom maskom. Zanimljivo je da su tokom prošle godine neki brendovi prvi put ponudili i maskare, naprimjer Anastasia Beverly Hills, Byredo, Fenty Beauty, dok su Dior, Gucci, Marc Jacobs Beauty unaprijedili postojeće.

Kleopatrina linija

Još u drevnom Egiptu žene i muškarci su koristili crnu boju za kapke kako bi se uljepšali, naravno, a ponekad i kako bi oči zaštitili od bolesti i zlih duhova, podebljavajući trepavice. Crni pigment pravili su od khola (kajal) nastalog miješanjem čađi i minerala galenita, u koji su dodavali vosak, smolu i životinjsku mast te oko očiju ocrtavali sada već poznatu Kleopatrinu izduženu liniju. Taj “makeup trend” senzualnog efekta crne, mačkaste ili bademaste linije oko očiju najprije su prihvatili Grci i Vavilonci, pa Rimljani i potom cijeli Mediteran. Maskara je iz nekog razloga nestala nakon pada Rimskog carstva, a na Bliskom istoku se nastavila koristiti sve do danas.

Rimmel, Maybelline, H. Rubinstein…

Eugene Rimmel, britanski parfimer rodom iz Francuske, osmislio je 1860. prvu netoksičnu maskaru, koja je bila mješavina vazelina i ugljene prašine. Tada je već u svijetu kozmetike i parfema bio poznat kao inovator, a maskara mu je donijela veliki uspjeh te je i prezime Rimmel postalo sinonim za taj pronalazak.

Hemičar Thomas. L. Williams iz Chicaga je 1913. godine pomiješao prah aktivnog ugljena s vazelinom, koji je njegova sestra Mabel koristila za uljepšavanje, mazanje trepavica i obrva. Williams je sedam godina kasnije osnovao svoju kozmetičku kompaniju Maybelline te postepeno usavršavao maskaru: najprije je bila u kutijici, zajedno sa četkicom za nanošenje, a zatim kremasta koja se direktno iz tube mogla istisnuti na četkicu.

Helena Rubinstein je zaslužna za maskaru kakvu danas poznajemo: 1957. je maskaru i četkicu stavila u istu tubu i tako je nastala mascara-matic. Ova američka poduzetnica, kolekcionarka umjetnina i filantropistica, porijeklom iz Poljske, izgradila je milionsko kozmetičko carstvo koje se proteže na četiri kontinenta. Mnogi je smatraju osnivačicom moderne kozmetike. Vrlo rano nudila je i kreme sa zaštitnim UV faktorom i prve kreme za samotamnjenje, njen moto je bio – Ne postoje ružne žene, samo one lijene, a klijentice su joj bile glumice Sarah Bernhardt, Mae West i Jeanne Moreau, kao i Lady Diana i Jacqueline Kennedy. Doprinijela je promjeni statusa quo kada je ljepota u pitanju, razbijajući mit o ljepoti i ukusu kao urođenim, odnosno nečemu na šta samo bogati polažu pravo.

 

                                                                           Penelope Cruz, Chiara Ferragni i Lupita Nyong'o

Zahvaljujući svijetu filma i mode maskara postaje sve popularnija, a s vremenom je svaki kozmetički ili modni brend imao maskare sa svojim potpisom. Mnogo je danas alternativa i brendova koji nude svoju verziju maskare, od obične crne do onih u boji, vodootpornih, prozirnih, za osjetljive oči, za volumen, gustinu, vitaminskih itd, čije su se formule usavršavale, a četkice transformirale na razne načine, uvijek obećavajući duge i guste trepavice, naravno.