Menu
Beauty Bay

KAKO SUNCE UTIČE NA NAŠE ZDRAVLJE I RASPOLOŽENJE

Sunce je životni eliksir za ljude, životinje i biljke. Kako bez svjetla nema života, tako i bez sunca nema zdravlja i dobrog raspoloženja. Tokom ljetnog perioda najvažnije je – ne pretjerivati! Poznato je da pretjerano izlaganje suncu ponekad može izazvati povišenu temperaturu, opekotine drugog stepena, dehidriranost organizma, neravnotežu elektrolita…

KOŽA

Crvenilo kože i pojava opekotina su hemijski odgovor na pretjerano izlaganje UV zrakama. Opekotine nastale na suncu nisu kao ostale, kada izgorimo sunčajući se – na našoj koži se događa hemijska reakcija čije su posljedice crvenilo, dehidriranost, svrbež, bolovi, a ponekad i plikovi. Tek nakon četiri do sedam dana koža se smiruje i počinje proces njenog guljenja, što je potpuno prirodan način odbacivanja izumrlih ćelija, koje mogu postati kancerogene. Opekotine mogu izazvati i teža oštećenja ćelija kože koja se ne mogu popraviti.

KOSA I OČI

Sunce izbjeljuje i isušuje kosu, postaje osjetljivija i cvjeta. Ali, kosa se najbrže obnavlja, ljetne vrućine ubrzavaju i njen rast te ćete joj šišanjem vrhova vratiti sjaj, čvrstoću i podariti zdrav izgled. Potrebno je smanjiti upotrebu boja za kosu, kako se ne bi povećao rizik od oštećenja. Obavezno nositi šešir te na kosu nanositi neko sredstvo za zaštitu koje će donekle blokirati sunčeve zrake. Intenzivno UV svjetlo može štetiti zdravlju očiju te izazvati i privremeno sljepilo, a stalno izlaganje očiju suncu može trajno oštetiti vid. Zato je važno nositi naočale s UV zaštitom.

NESANICA

Tople i sparne ljetne noći mogu negativno djelovati na san. Kada je tijelo spremno za spavanje, tjelesna temperatura se spušta za nekoliko stepeni. A kako je hlađenje tijela tokom ljeta znatno otežano, teže utonemo u san. Zbog toplog zraka i neadekvatne odjeće za spavanje često se budimo te smo preko dana nervozni i umorni. Potrebno je koristiti pamučnu posteljinu, prije spavanja se istuširati toplom (nikako hladnom) vodom i što laganije se obući. Kako je znojenje pojačano, više se znoje ruke i stopala. Obuća postaje tijesna i neudobna, a nakit stvara određeni pritisak. Ljeti je najbolje skinuti nakit, pogotovo prstenje te nositi laganu i otvorenu obuću od prirodnih materijala.

UNOS HRANE I VODE

Vrućina utiče i na apetit. Tokom hladnijeg vremenskog perioda najveći dio unesenih kalorija utroši se na zagrijavanje tijela. Kada je temperatura zraka visoka, organizam traži manje hrane i rjeđe osjećamo glad. Veoma je važno pravilno se hraniti, nikako ne preskakati obroke te piti i onda kada ne osjetimo žeđ, jer kada smo žedni – tijelo je već u početnoj fazi dehidriranosti. Unosom dovoljne količine tečnosti smanjuje se mogućnost porasta tjelesne temperature. Umjereno izlaganje suncu može biti dobro za zdravlje, budući da pojačava rad srca. Kako se organizam pokušava ohladiti, tako se povećava protok krvi. Ali, visoke temperature i dugotrajno izlaganje suncu dovode do gubitka tekućine i otežanog rada srca te se povećava rizik od infarkta. Kada tijelo dehidrira, organizam nastoji sačuvati što više tekućine i pojačava se rad bubrega. Ukoliko ne unosimo dovoljno vode, postoji mogućnost njihovog oštećenja. Zato je tokom ljetnih vrućina izuzetno važno piti šest do osam čaša vode dnevno te voditi računa o uravnoteženoj ishrani. Tekućina koju svakodnevno unosimo doprinosi hlađenju organizma, ali i mozak održava funkcionalnim. Kako se mozak sastoji od 70% vode, njen nedostatak sprečava normalan rad neuroprenosnika, otežavajući obavljanje svakodnevnih zadataka.

LIBIDO Kada je sunčano i kada je temperatura zraka viša, ljudi su vedriji, poletniji, nesputani odjećom i osjećaju se privlačnije i zavodljivije. Organizam kojem usljed pojačanog znojenja i nedovoljnog unosa nedostaje voda, ne proizvodi ni dovoljno hormona. Ali, sunce djeluje na pojačano lučenje jednog hormona – melanokortina, zbog kojeg se možete osjećati privlačnijim nego inače. Prema mnogobrojnim teorijama najzdravija djeca se rađaju u proljeće, jer su zbog povećanog libida začeta ljeti.